2xm - Kreujemy Twój Internet
Zadzwoń do nas: +48 796 452 888

Własna strona WWW czy profil firmowy na facebooku

  • 21/11/2014
  • Anna Matecka

Czy firmowy profil na facebooku może zastąpić profesjonalną stronę WWW?

 

Coraz więcej firm rozumie potrzebę prowadzenia działań marketingowych w Internecie. I chociaż wciąż prawie połowa małych przedsiębiorstw nie posiada własnej strony www, to duża część z nich założyła firmowy profil na facebooku.  Takie rozwiązanie jest dużym krokiem w kierunku wprowadzenia firmy do sieci – czy może jednak zastąpić dobrze przygotowaną stronę WWW?

Facebook, jedno z mediów społecznościowych, najlepiej sprawdza się jako uzupełnienie działań marketingowych, których jednak podstawą pozostaje własna strona WWW. To na niej powinien się opierać ciężar naszej obecności w Internecie.

Oto kilka znaczących kwestii, które decydują o tym, że firmowy profil na facebooku nie powinien być traktowany jako alternatywa własnej strony WWW:

Funkcja

Strona WWW to wizytówka firmy w Internecie, prezentuje rodzaj działalności i oddaje charakter firmy. Jej głównym zadaniem jest rzetelne przekazywanie informacji o firmie, prezentowanie oferty, produktów.

Facebook jest miejscem, w którym zapraszamy klientów do interakcji z firmą czy marką. Jest to miejsce na lżejsze treści, prezentowanie nowości z danej dziedziny, ciekawostek branżowych. Na facebooku możemy także pochwalić się naszymi osiągnięciami, nowymi zleceniami.

Forma przekazu

Strona internetowa umożliwia zamieszczenie dowolnej ilości informacji i tekstów. Intuicyjna i czytelna nawigacja umożliwia szybki dostęp do interesujących treści. Układ strony, rozdzielenie informacji w odrębnych zakładkach powoduje, że wszystko jest przejrzyste i czytelne.

Umieszczanie informacji na fecebooku polega na dodawaniu kolejnych postów, których żywotność jest mocno ograniczona. Starsze posty „spadają”, co powoduje, że potencjalny klient nie zapozna się z ich treścią. Nie mamy możliwości usystematyzowania podanych informacji.

Personalizacja wyglądu

Szata graficzna na stronie WWW jest indywidualna i spójna z charakterem firmy. Odpowiednio dobrana grafika odzwierciedla rodzaj prowadzonej działalności jak i branżę, w której firma działa. Odpowiednio wkomponowane logo tworzy ze stroną spójną całość.

Grafika na facebooku jest ujednolicona. Właściciel profilu swój indywidualizm może jedynie zaznaczyć za pomocą zdjęcia profilowanego oraz zdjęcia w tle. Dlatego wszystkie profile firmowe są bardzo do siebie zbliżone.

Domena

Strona internetowa posiada swoją własną, niepowtarzalną domenę, która często jest tożsama z nazwą firmy lub rodzajem prowadzonej działalności, np.:  www.2xm.com.pl lub www.responsywnestrony.com.pl

Profil na facebooku zakładany jest jako podstrona w domenie facebook.kom, np.: www.facebook.com/2xmpl

Prowadzenie przemyślanych działań marketingowych w Internecie znacząco wpływa na rozwój firmy. Profil na facebooku nie jest jednak wystarczającym rozwiązaniem, jeżeli nie stoi za nim profesjonalnie przygotowana firmowa strona WWW. Profil na fb, a także działania w innych mediach społecznościowych, są tylko rozszerzeniem działań, których trzon stanowi strona WWW. 

grafika-newsletter

„Mały przewodnik po responsywności” czeka na wszystkich, którzy zapiszą się do naszego newslettera.