2xm - Kreujemy Twój Internet
Zadzwoń do nas: +48 796 452 888

Czego klienci szukają na stronie WWW (a co im w tym przeszkadza)

  • 08/06/2016
  • Anna Matecka

Internauci na stronie WWW szukają informacji: o produkcie, usługach, cenach. O firmie i jej pracownikach. O korzyściach, które mogą wyniknąć z ewentualnej współpracy. Czy Twoja strona udziela odpowiedzi na te wszystkie pytania?


Użytkownicy internetu szukają na firmowych stronach internetowych kilku bardzo konkretnych informacji:

1. Opis usług

Jasna i przejrzysta oferta, pisana z perspektywy odbiorcy i dostosowany do jego poziomu wiedzy, pomoże internaucie w podjęciu decyzji. Pamiętaj, że klient nie dysponuje Twoją wiedzą i doświadczeniem w branży, dlatego oszczędź mu zagmatwanych specyfikacji i fachowego słownictwa.
Sztuką przygotowania dobrej oferty jest pisanie językiem korzyści – pokaż czytelnikowi nie to, jaki twój produkt czy usługa są świetne. Pokaż, co zyska, podejmując współpracę z Twoja firmą lub korzystając z Twoich produktów.

2. Cena

Podawanie cen na stronie WWW zależy od Ciebie. Od tego, jaki masz pomysł na biznes, jaką branżę reprezentujesz. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy to sprawa jest oczywista. Ale co w sytuacji, kiedy oferujesz usługi, których wycena jest kwestią indywidualną i często zależy od rodzaju i zakresu zlecenia?
Warto przygotować i umieścić na stronie trzy warianty cenowe: np. mini, standard i vip, z określeniem, jaki zakres usług mieści się w danym segmencie. Da to klientowi obraz, na co może liczyć w danej kwocie.
Nie każdy klient podejmuje decyzje na podstawie najniższej ceny. Wielu chce poznać cenę po to, aby poczuć się komfortowo i mieć jasność sytuacji. Jeżeli ułatwisz dostęp do tych informacji – zyskasz zaufanie.

3. Informacje o firmie

Jest to jedna z najczęściej odwiedzanych zakładek na stronie firmowej. Klient, zanim podejmie decyzję o współpracy, chce poznać ludzi, z którymi będzie pracował. Poznać „ludzi” a nie bliżej nieokreślny „dynamiczny zespół”, dlatego oszczędź swoim czytelnikom wytartych frazesów w stylu: zespół specjalistów, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, kompleksowe podejście. Na te banały nikt już nie zwraca uwagi. Klient zrezygnuje z czytania, a ty stracisz niepowtarzalną okazję do tego, aby wzbudzić jego sympatię.
Dlatego spróbuj inaczej. Pokaż, kto tak naprawdę tworzy Twoją firmę i opowiedz swoją historię. Jeżeli jest to jednoosobowa działalność pisz o tym wprost, nie ukrywaj się za liczbą mnogą. Pisz o konkretnych ludziach: Jackach, Darkach i Dominikach, którzy tworzą zespół. Pokaż wasze zdjęcia, napisz co lubicie robić w wolnych chwilach, jakie jest wasze hobby. Internauta zobaczy, że ma do czynienia z realnymi ludźmi. A jeżeli wasze zainteresowania się pokryją to współprace gwarantowana!

Zaufanie jest najważniejsze

Internauta, który wchodzi na witrynę, obdarza nas kredytem zaufania. Jest on różny w zależności od osoby: jej charakteru, stopnia zainteresowania i determinacji. Aby tego zaufania nie stracić, szanuj odwiedzającego, jego czas i cierpliwość. Nie ukrywaj informacji najważniejszych. Upewnij się, że Twoja firmowa strona WWW zapewnia łatwy dostęp do oferty, informacji o firmie, kontaku. Raz stracone zaufanie trudno odbudować.
Na stratę zaufania pracują:

Reklamy – uporczywie wyskakujące okienko z reklamami przeszkadza w czytaniu. Jeżeli nie są dla ciebie niezbędne zrezygnuj z nich. Reklamy można umieścić w innym miejscy, np. w osobnej kolumnie. Pamiętaj tylko, aby sens strony nie zginął w gąszczu reklam.

Krzykliwa grafika, która odciąga od tego, co na stronie najważniejsze – czyli treści.

Ukryty kontakt – prawdziwą zmorą firmowych stron internetowych jest problem ze znalezieniem danych kontaktowych – a jest to jedna z najczęściej wyszukiwanych informacji. Kontakt do firmy najlepiej umieścić w osobnej zakładce i wstawić na sam koniec menu (tam intuicyjnie internauci go szukają).

Specjalistyczny język – zupełnie niezrozumiały dla klienta, wzbudzający jego nieufność, stawiający go na niższej pozycji – czy o to Ci chodzi?

Amatorski wygląd serwisu – niechlujna strona przygotowana nieprofesjonalnie wysyła sygnał do sieci, że w tej firmie nikomu nie zależy na kliencie.

Nieczytelność na smartfonie – zważywszy na to, że połowa internautów używa smartfonów do przeglądania internetu, nie możesz sobie na to pozwolić.

Problemy techniczne – zbyt długi czas ładowania się strony, niewidoczne grafiki, niedziałająca wyszukiwarka na stronie… brrr – nikt już na taką stronę nie wróci.

 

Zaufanie, którym internauta obdarzył firmową stronę, przekłada się na zaufanie do całej firmy.

grafika-newsletter

„Mały przewodnik po responsywności” czeka na wszystkich, którzy zapiszą się do naszego newslettera.